fbpx

Köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris i Svenska krono (SEK) inklusive 25% moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Ånger- och returrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar från att du tog emot varan. Meddela när du ska skicka tillbaka en vara. 
I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

Du har inte ångerrätt om tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke, priset är beroende av finansmarknadens svängningar, till exempel en aktie, varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas, förseglingen.

När du utnyttjar din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Du som kund har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera dem. Om en vara skulle vara felaktig eller skadad kontakta kundtjänst omedelbart på info@westel.se så hjälper de dig hur du ska gå tillväga. Var vänlig och bifoga digitala bilder på produkterna/skadorna vid mailkontakt för att förenkla ärendet. Vid en eventuell tvist följer Westel Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Notera att fraktkostnaden vid returer och byten betalas av dig som kund och du har ansvar över varan/varorna tills att den kommer till oss samt att den ska skickas inom 14 dagar. från att du tog emot den för att ångerrätten ska gälla Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara, så återbetalar vi samtliga fraktkostnader samtidigt som vi betalar tillbaka det du lagt ut för varan.

Vid sena returer bör man alltid kontakta oss! Bara för att man skickar tillbaka en vara betyder inte att man har rätt till att få tillbaka några pengar..

Läs mer om hem och distansköpslagen på Hallå konsument

Återbetalning

Westel återbetalar konsumenten senast inom 30 dagar i de fall konsumenten på riktiga grunder häver köpet eller ska få pengar återbetalda.
Pengarna finns på kundens konto inom ca 30 dagar.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du endast ditt namn och kontaktuppgifter, Ej personnummer.

I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dessa uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Uppskattad leveranstid

Uppskattad leveranstid är 3-5 dagar.

Tider

Vi kan inte garantera leveranser vid exakta tider. Vi gör dock vårt yttersta för att leverera så snabbt som möjligt. Utlandsbeställningar kan ta längre tid då tullar och lokala leveranser kan ta extra tid.

Ej uthämtade paket

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift,

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel

Falska beställningar

Bedrägerier och falska beställningar polisanmäles.

Sekretess

Vi behandlar all information konfidentiellt.

Företaget drivs av 

Lappland network services AB
556666-1186
Järnvägsgatan 1C
917 31 DOROTEA

Innehaver F-skatt